I sista stund: lutfisksdryck testad

UNDER JULENS SISTA skälvande minut fick jag faktiskt en chans att testa rödvin (boxvinet Ecologica) till lutfisk. Och underbart var det.

Det finns mycket vi tror oss veta men som bara är åsikter som pådyvlats oss utklädda till sanningar. Men det här är en solid kunskap jag kommer att bära med mig genom livet.

Har jag flera sådana? Inte så många. Men jag känner också till ett svårslagbart sätt att få bort fastbrända matrester från kastruller. Tillsätt en droppe vatten, gnugga med en sockerbit (inte snabbitsocker) och – Presto! – skiten lossnar!

Kommentera

