Skrämmande nära verkligheten…?

maktensdel1

VAD VET VI EGENTLIGEN om vilka spekulationer som sker kring våra gemensamma tillgångar? Det vill säga de offentligt ägda resurser som gör att samhället ska fungera i morgon och som ska garantera att alla, fattiga som rika, ska få skolgång, sjukvård och annat vi behöver.

Tidigare har jag skrivit faktaböcker om Palmemordet, om 11 september, om organiserad brottslighet och mycket annat. ”Maktens mörka korridorer” är min första kriminalroman. Den tar sin utgångspunkt just i frågan att vi faktiskt ofta inte vet vilka finansiella beslut som fattas över våra huvuden – förrän möjligen efteråt. Och då kanske det är för sent.

Men boken är ingen politisk pamflett. Tvärtom. Den handlar om levande människor och deras besatthet av pengar, makt och sex. Och om de våldsdåd som följer när denna besatthet formligen exploderar.

Den 17 september är den alltså ute. Kan till exempel köpas på Bokus eller Adlibris.

3 reaktioner på ”Skrämmande nära verkligheten…?

  1. Har tänkt ofta på detta. Vad vet vi egentligen och hur stor volym av det som vi vet är något som vi tror att vi vet gentemot vad vi verkligen på riktigt vet. Hur säkra är våra källor och hur mycket styr våra livserfarenheter och känslor hur vi tolkar en källa.

    Ta Palme mordet till exempel. Jag tror att jag vet att Polisman Ö 100 % har någonting med mordet att göra. Hade jag varit 100 % objektiv så hade jag inte kunnat uttala mig så utan det har med att mina livserfarenheter och känslor påverkar mig.

Kommentera

